donderdag 19 januari 2012

De wereld 'draait door'

Ik heb soms het gevoel dat de wereld gek aan het worden is.
Ik kan me enorm druk maken om bepaalde nieuwsberichten.
Het lijkt wel of de wereld gek geworden is. Mensen draaien door, brengen hun geliefden om, misbruiken kinderen enz enz en waarom?
De media wakkert gevoelens bij me aan die ik niet wil hebben; boosheid, ongerustheid, verdriet.
Ik zou zo graag eens goed-nieuws willen horen. Alles is negatief en het beinvloed mijn humeur.
Ik merk het ook om me heen; mensen klagen meer en meer. Op mijn werk klaagt iedereen, thuis klaagt mijn dochter, mijn man heeft ook altijd wel wat te klagen en ik doe er vrolijk aan mee.

Word het niet eens tijd voor meer tevredenheid? Moeten we niet meer rust om ons heen creeeren?
Moeten we onze kinderen niet meer geluk gaan bijbrengen? En zo ja, hoe doen we dat?

3 opmerkingen:

  1. Een logje naar mijn hart. (Op 6 januari schreef
    ik er ook een beetje over)
    Al die jonge mensen die de laatste tijd vermist
    zijn geweest en dan levenloos teruggevonden zijn...jonge mensen in de bloei van hun leven
    die het niet meer zien zitten..waar zijn we mee
    bezig? Ik heb zelf kinderen in die leeftijdscategorie en die berichten treffen mij
    enorm...Hoe moeten we onze jonge mensen terug
    doen geloven in een mooie toekomst? met al
    die doemberichten tegenwoordig van crisis, oorlog en geweld, verspilling en milieuvervuiling...
    We moeten dringend veranderen en terug naar de
    basis gaan...meer tevreden zijn met gewone dingen...maar ja hoe beginnen we eraan?
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het heeft allemaal te maken met bewustwording en zo te lezen ben je al een eind op weg!!

    BeantwoordenVerwijderen