maandag 23 januari 2012

Een dagje thuis... maar vrij?

Na een paar dagen werken, is vandaag mijn 'vrije' dag.
Gisteren ter gelegenheid van schoonpaps en mams 45-jarige huwelijksdag heeeeeerlijk uit eten geweest en dat smaakte me goed! Helaas moest ik me vandaag wel verantwoorden op de weegschaal bij mijn herbalife-consulente:-)
Maar ach, ik was dan wel weer iets aangekomen tov vorige week, mijn meet-resultaten waren beter dan vorige week. Ik heb me dan ook door de wind helemaal de tandjes gefietst naar mijn werk van de week. Allemachtig, wat een heftige wind!
Maar goed, vandaag dus vrij, en vanmorgen bij de herbalife-consulente geweest. We zouden het kort houden, maar dat is weer niet gelukt, we kletsen zo lekker samen. Onze gezamelijke interesse (voeding) levert veel gespreksstof op. Ik ben bepaald geen grote klant voor haar (ik gebruik alleen 1 shake als ontbijt, en de overheerlijke proteinereepjes als tussendoortjes), maar ze besteed altijd veel tijd aan me.
Tja, het is geen goedkope hobby dat Herbalife, maar het doet me zoveel goed om de morgen te beginnen met een lekkere shake, dat ik dat er toch voor over heb.

Hierna ben ik boodschappen gaan doen. Ik heb het geluk dat bij mij de lidl, jumbo en kruidvat op de hoek zitten, dus dat is ideaal.
Ik was van de week bij de vers-totaal-groenten-hal-boerderij al mijn groenten en fruit gaan halen.
Ik was 27,81 euro kwijt voor 10 kg aardappels, 3 zakken boerenkool, hutspot, rode kool, 3 rookworsten, champignons, tomaten, snoeptomaatjes,paprika, mango's en nog wat wat ik even vergeten ben. Het is daar krakend vers, en vooral de boeren-zanderige eigenheimers kun je in geen enkele supermarkt zo heerlijk krijgen.
Thuis heb ik stampotten gemaakt en ingevroren voor de avonddiensten
Bij de lidl was ik vandaag nog 34,55 euro kwijt, bij jumbo 54,71 en bij kruidvat 5,95 euro.
Ik doe altijd maar 1 keer in de week boodschappen. Voordeel daarvan vind ik dat je veel minder meeneemt dan wanneer je een paar keer per week gaat. Je moet het doen met wat je hebt, en klaar.
Ik realiseer me dat mijn budget een stuk boven dat van andere mensen ligt. Maar ik vind voeding, gezond en lekker, heel belangrijk. Ik bezuinig dan ook niet op groenten, fruit, brood en vlees. Moest het nu zo zijn dat ik erop moést bezuinigen, dan zou ik dat natuurlijk wel doen.

Na de boodschappen zat ik thuis klaar voor mijn telefonisch consult met mijn chirurg. Ik ben in augustus onder het mes gegaan, ivm een versleten tussenwervelschijf en een hernia. Ik heb een zogenoemde TLIFF-procedure gehad. Hierbij halen ze je oude tussenwervelschijf weg, plaatsen een cage gevuld met botresten, en schroeven de boel aan elkaar vast.
Ik heb er enorm veel baat bij gehad. Van een oud wijf (van wel 34) wat strompelend rondliep, naar een fitte jonge vrouw die beweegt! Vandaag had ik mijn lange-afstand-controle. Ik zou er eigenlijk heen gaan, alleen omdat hij toch geen fotos meer maakt of lichamelijk onderzoek doet, heb ik gevraagd of het niet telefonisch mocht, en dat vonden ze prima. Scheelt mij weer een ritje spijkenise-roosendaal.

Zonet met dochterlief gegeten en om 14.40 uur staat de afspraak met de tandarts. Controle, samen met dochter. Ik heb mijn hele leven nog geen gaatje gehad. Mijn dochter ook niet.
Een paar weken na mijn rugoperatie moesten echter wel bij de kaakchirurg 2 verstandkiezen eruit gehaald worden (AUUWWW) dus ik ben wel gelijk ontgroend. Hopelijk geen ellende dit keer!

Vanmiddag is ook de wekelijkse streetdance-les van mijn dochter. Het fijne daarvan is dat het midden in onze stad is, dus ik kan heerlijk een uurtje shoppen in die tijd. Wel minder leuk als je geen geld hebt, dan is het alleen maar frustrerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten