zondag 29 januari 2012

Drukke week

Ik ben nog aaan het bijkomen van een redelijk druk weekje.
Ik heb veel gewerkt en moest daarnaast nog van alles en nog wat.
Eindelijk ben ik lekker een paar daagjes vrij en kan ik de chaos thuis aanpakken.
Eerst zijn we begonnen met eeen uitje met het gezin.
Wij krijgen van onze baas altijd een voucher waar je uitjes mee uit kunt kiezen als kerstpakket. Mijn man en ik hebben allebei dezelfde baas, en konden allebei een museumkaart bestellen van de voucher. Voor onze dochter hebben we er eentje gekocht.
Woensdag zijn al naar het maritiem museum in Rotterdam geweest, maar dat was een tegenvaller; we vonden het alledrie niet erg entertaining. Wel was het schip wat je kon bezoeken, de Buffel, heel erg leuk; leuker als het hele museum bij elkaar vonden wij.

Gisteren zijn we naar het spoorwegmuseum in Utrecht geweest. Mijn dochter was na haar schoolreisje twee jaar geleden superenthousiast en wilde zeker nog een keer terug. Ik was toen hulpmoeder en vond het ook een erg leuk museum. Papa moest dat natuurlijk ook gezien hebben, en zo toog het hele gezin gisterochtend richting Utrecht. Gelukkig was er plaats genoeg op de eigen parkeerplaats (om 11.00 uur) en was het nog betaalbaar (4,50 parkeermuntje). We hebben heerlijk rondgestruind tussen de treinen en andere bezienswaardigheden. Mijn dochter is vooral fan van de 'achtbaan'  en soort ritje in een treinkarretje door het donker, erg leuk.
Het was tijd om te lunchen. We hadden van te voren bedacht dat we wel een hapje zouden eten daar, maar ja, eigenlijk liet mijn budget het niet toe.... Stom maar goed, moet later op de blaren gaan zitten. Ik schrok wel behoorlijk van wat ik mocht afrekenen. Voor een kinderbox met hierin een frikadel, patatjes, mayo, drinken en een speeltje, 2 broodjes kroket, 2 broodjes frikadel, een pakje drinken en een flesje drinken moest ik toch wel weer 20 euro neerleggen.... Nu is het verhoudingsgewijs gewoon een normale prijs, maar toch.... het ís een hoop geld!

Maar goed, we hebben wel een heerlijke dag gehad, en omdat we de museumkaart hebben, kosste de entree ons verder niets. Ja, het spoorwegmuseum is wel echt een aanrader met kinderen!

Vandaag gaan we (dochterlief en ik) naar het paardje waar ik voor zorg. Dit heb ik een tijd niet kunnen doen vanwege mijn op handen zijnde rugoperatie en de nasleep, maar ik kan nu weer goed uit de voeten, dus we hebben er weer zin in!
Het paardje staat op een boerderij waar aardappels en uien worden verbouwd, in Goudswaard en het is in sommige periodes een drukte van belang met grote landbouwvoertuigen ed. Dat zijn niet de tijden dat ik graag mijn dochter meeneem, al die enge dingen. Maar nu is het heeeeel rustig op het bedrijf en kun je er heerlijk genieten van de rust op het platteland, zo dicht bij de stad!
Ik zou zo dolgraag ook zo wonen, maar ja.... niemand gaat ons huis willen kopen voor de prijs die we er voor moeten krijgen in deze ellende tijd..
Ach, ooit, en ik hoop voordat mijn dochter naar de middelbare moet, wil ik weg zijn hier.

Waar ik de laatste dagen echt last van heb, ik overdreven vermoeidheid. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik voel me zooooo uitgeput. Ik heb een griepprik gehad, en ik vermoed dat als ik die niet had gehad, ik gewoon zwaar de griep had gehad. Ik denk dat mijn lichaam aan het vechten is ergens tegen.
Ik heb ook al 2 keer hoofdpijn gehad deze week, iets wat ik niet vaak heb.
Herkennen jullie mijn klachten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten